21. KCBT : Benim Uzak Yıldızım | Amie Kaufman & Meagan Spooner ( Kitap Yorumu )

By kitap sarayi - 02:19



Kitap Hakkında




Kitabın Orjinal Adı : These Broken Stars
Yazarı : Amie Kaufman &



Yorum 

" These Broken Stars " kapağına hayran kaldığım ve yurt dışında yabancı bloggerlar tarafından çok sevilen bir kitap. Ama bu kadar beklediğim, okumayı istediğim bir plandığım gibi 3 - 4 günde okuyamadım ve son olarak bir baktım bir haftayı geçmiş ben ancak bitirmişim. Kitabımı beğenmediğim için ve ya sıkıcı olduğu için böyle olmadı. Ablamın okulu bitti o geldi, biraz vakit geçirmek istedim onunla. Bazı günler işim vardı, bazı zamanlar da okuma isteğim yoktu. Ondan kitap biraz elimde süründü açıkçası. Buna üzülmüyor da değilim. 

Kitap ile ilgili düşünceme gelirsek, ben sevdim. Beş puan veremedim ancak dördü kaptı benden. Tam puan alamamasının sebebini ise spoiler kısmında söyleyeceğim :) Ben Tarver ve Lilac sahnelerini sevdim. Bir birlerine laf atmaları, kızdırmaya çalışmaları çok tatlıydı. Güldüğüm sahneler boldu, gizemden boğulduğum, acaba sonunda sır perdesinin ardından ne çıkacak diye beklediğim anlarda öyle. 

Bu arada Amie Kaufman'ın turumuzu takip ettiğini biliyor muydunuz? Evet, evet ediyor. Tur öncesi kendisine yazdığım mesaja dönüş yaparak heyecanla takip edeceğini söyledi. Çok tatlı değil mi? ^^ 



Spoilerlı Yorum

Benim en sevdiğim karakter Tarver oldu. Sevmediğim ise tabii ki Roderick LaRoux. Lilac'ın babası iyi bilirdik, ancak gelin görün ki kitabın sonunda hiçte öyle biri olmadığı çıktı ortaya. Ben şok, ben iptal. Buradan Roderick'in çok bencil biri olduğu varsayımına ulaştım. Tamam evet, eşini kaybetmiş ailesinden geriye  hayatta sadece kızı ve o kalmış ama bu ona kızının sevdiği insanları öldürme hakkı vermez. Kızının sonsuza dek yanında kalmasını istemesi pek sağlıklı bir düşünce değildi. Allah'tan Lilac kitabın sonunda, o gezegenden  kurtulduklarında babasının Tarver'a zarar vermemesi için onu ikna etti. 

Lilac'ın fizik hakkındaki bilgisine Tarver kadar ben de şaşırdım, hiç beklemezdim. Sadece balolar ve moda hakkında bir şeyler bildiğini sanıyordum ancak öyle biri değilmiş. Bu kız bir uzay kapsülünü düz kontak edebiliyor düşünebiliyor musunuz? Ben o aralar çok şaşkındım işte. Ve en sevdiğim sahneler de sanırım Lilac'ın bir şeyler yapıp Tarver'ı günden güne şaşırttığı zamanlardı. Bir de şeye çok şaşırmıştım. Dev büyüklükteki kediye. Hani kitabın başlarında Lilac'ı yemeye çalışmıştı. Heh! İşte o kedi. O sahneyi aklımda canlandırmaya çalışmıştım da. Acaba kedi nasıl ağaca çıkıp Lilac' kapmadı diye :P

Kitaptan neden puan kırdığımı açıklayacaktım. İlk olarak, ikarus'un düştüğü gezegende çok fazla kaldılar ve ben onların kurtarılmasını çok bekledim. Ve fısıltılardan ötürü bir hayal kırıklığı yaşadım. Fısıltılar çok iyi uzaylılar çıktı. Onların kötü olmasını, hayatları pahasına bizimkileri korumak yerine tam tersini yapmalarını ve kitaba biraz daha heyecan katmalarını isterdim. 


Puanlama : 4 / 5

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum