31.KCBT: Yalancılar | E. Lockhart - Yorum

By kitap sarayi - 03:44


Bizler yalancıydık.
Güzel, ayrıcalıklı ve dertsiz tasasız,
lüks içinde yaşıyorduk.
Çatlayıp kırıldık.
Bu bir aşk ve macera hikâyesi…
Bir trajedi masalı...
Hangisi gerçek?
Hangisi yalan?
Kararı siz verin.

Alıntılar

"Biz yalancılardık."

"Kayın adasının dışa kapalı bir dünyası vardır. Bir kez oraya adım attığınızda evrenin geri kalanı sevimsiz bir rüyadan farksızdır."

"Güzel bir geceydi ve gerçekten güzel aileydik değişen neydi bilmiyordum.

"Şimdi koşarak kaçacağım," dedi. "Üstüne alınma."
"Tamam."
"Koşmam, yeniden başlamamız için daha iyi olur. Çünkü yürürsem cidden tuhaf kaçar."
"Tamam dedim ya."
"Tamam o zaman."
Ve koştu.

***
Yalancılar iki yıldır beklediğim, yabancılar bloggerdan yeterince görüp duyduğum, goodreads'te iyi puanı olan ve çoğumuzun çıkmasını iple çektiği bir kitaptı. Çıkınca nasıl sevindim bir ben bilirim. Sıra Poison Princess'te inşallah. Bu kadar bekledikten sonra hemen bitmesini kabullenemediğimden zaar kitabın son doksan sayfasına gelince bir kaç okumadım sonra tabii bitirdim. Kitapla ilgili en sevdiğim şey şu sonuyla ilgili söz. Hani diyor ya biri kitabın sonunu sorarsa sadece yalan söyleyin diye. İşte o. Çok güzel bir ahenk katmış bence. Olay örgüsünü anlamamız için ara ara yazılan küçük masalların okunması çok eğlenceliydi, özellikle bir kaç tanesinde çok güldüm. Bu tür geçişler hoş buldum. Kitap görkemli Sinclairs ailesinin trajik, duygu yüklü hikayesini kaleme alıyor. Sinclair'lar Amerika'nın keşfi sırasında oraya ayak basan ve Harris ve Tripper Sinclairs zamanında altın çağlarını yaşamış bir aile ta ki kızları onlara bağımlı bir şekilde büyüyüp, en iyi eğitimleri aldıkları halde kendi ayaklarının üzerinde duramayan ve eşlerinden ayrıldıktan sonra da ebeveynlerinin vakıf fonuyla yaşayan insanlara dönüşene dek. Ne zaman ki bu sorunlar oluyor ailede huzur adına bir şey kalmıyor sonrasında torunların aileyi tekrar birleştirme çabalarını okuyoruz. Yalancılar, o son bölümleriyle beni de şoka soktu. Kitabı bitirdikten sonra yazarın aslında bize anlamamız için verdiği ip uçlarını nasıl oldu da anlayamadık diye halimize yandık kitabı okuyan arkadaşlarımla. Okuyan ve benim gibi şaşıran herkesi instagram sayfama kitap hakkında sohbete beklerim. Genç edebiyatı sevenlerin seveceğini düşünüyorum.

Son olarak eğer sormak isterseniz diye söylüyorum kitabın sonu hakkında sadece yalan söyleyeceğim.


Herkese keyifli haftasonları!

  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum