Yorum : Yolun Sonundaki Okyanus | Neil Gaiman

By kitap sarayi - 05:18


Kitap Hakkında

Kitabın Özgün Adı : The Ocean At The End Of The Lane 

Türkçe Editasyonu : Yolun Sonundaki Okyanus

Yazarı : Neil Gaiman

Yayınevi : İthaki

Goodreads Puanı : 4.02


Spoilersız  Yorum

Neil kitapları ile tanışmam geçen yaza dayanıyor sanırım. 

O zamanlar duymuş merak etmiştim.
Bir ara mutlaka alıp okuyacağım diye hafızama kaydettim heralde. Tüyap kitap fuarında Neil Gaiman'nın üç kitabını edindim. Diyeceksiniz neden ilk önce bir kitabını alıp okumadın da direk
beğenip beğenmeyeceğini bilmeden bu kadar kitabı edindin ?

Değil mi? Bilmiyorum ama bazen insan
anlar hangi kitabı seveceğini bende böyle bir durum yaşadım.

Ve fuarda Neil'in Yolun Sonundaki Okyanus, Ara Dünya ve Anansi çocukları kitaplarını edinmiş bulundum.


Bu kısım birazcık spoiler içerir

Bir süre okumak zorunda olduğum tur  kitaplarını okudum ama okulum ara verince bende bir Neil kitabına el attım.
İlkten korkmadım değil çünkü yenilikler genelde insanları korkutur ve ya sevmezsem diye düşünür insan ama ben başladım kitaba ilk zamanlar ya sanırım sevmedim ya kesin devamı güzel değildir diye düşündüm.

Bu genelde kitabın ilk bölümlerinde
yaşanan o kitaba alışma konuya ısınma aşamasıdır ve benim için de öyle oldu konuya ısındım ve bu durum ortadan kalktı.

Kitabın sayfa sayısı çok az olduğundan elime alınca hemen biter diye düşünmüştüm ama
böyle olmasını istemediğim için okuma süremi uzattım :)

Kitabı genel olarak beğendim ne kadar aslında bir çocuk hikayesi anlatılsa da gerilimi ve çok az da içinde korku barındıran bir kitaptı. 

Ben genelde korku okumam korku filmlerinde küçükken korkunca
korku konulu kitaplara da
böyle bir tavır aldım. 

Ama bu kitapta bu durum
Kitabın sürükleyiciliğinde kayboluyor ve bir süre sonra o anda korktuğumu
unutuveriyordum. 

Bu yüzden kitabın benim için ayrı bir yanı da oldu böylece.


Hikâyenin örgüsü gidişatı o kadar iyiydi ki kitap bittiğinde yazarın yazdığı şu teşekkür kısmı olur ya asıl orayı okuyunca şaşırdım.
Öyle düşünüyorum ki okuyanlar veya okuyacaklar da benim ile aynı şaşkınlık hissini yaşayacaklar.

Yolun Sonundaki Okyanus Neil Gaiman nın karısı seyahatte iken onun özleminde yazdığı kitabıdır. 

Ve gerçekten eşi ile arasında onları ayrıran bir okyanus vardır.
Bunu okuduktan sonra kitaba sempati duymamak mümkün değil :)
Kitabı herşeyi ile çok sevdim.



 Puanım : 5/5
Okumanızı tavsiye ederim.



  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

2 yorum

  1. Ben de seninle aynı hisleri paylaşıp, aynı senin gibi bir anda yazarın üç kitabını -Yolun Sonundaki Okyanus, Anansi Çocukları ve Mezarlık Kitabı- alıp çıkmıştım TÜYAP'dan. Çalışmaktan okumaya fırsat bile bulamıyorum bir süredir ama en kısa zamanda okuyacağım inşallah bu üç kitabını da. Sonra da gelsin sıra diğer kitaplarına! :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yes benim gibi biri ! Umarım kitabı benim kadar seversin :D

      Sil