7. KCBT : Elizabeth Gaskell | Kuzey ve Güney ( Kitap Yorumu )

By kitap sarayi - 05:51


Viktorya Dönemi edebiyatının en özgün kadın kahramanlarından Margaret Hale ile tanışmaya hazır mısınız? 


Kitap Hakkında

Kitabın Orjinal Adı : North And South

Türkçe Editasyonu : Kuzey ve Güney

Yazarı : Elizabeth Gaskell

Türü : Klasik Roman / Tarihi / Aşk 

Goodreads Puanı : 4.12



Kuzey ve Güney tanıtımını okuduğum anda kitabın kendisini merak etmiştim .
Utanmadan diyemeyeceğim sanırım bunu bazı klasik kitaplara sahip olamama rağmen okumadığım için kendime kızdım çünkü bir nevi klasikler olmasa bugünkü yazarlar veya dolaylı olarak romanlar olmayacaktı hatta bu yazımın başında bir nevi değil bu böyle demeliymişim :)


Cidden düşününcede bu doğru geliyor insana eğer klasikler zamanında yazılmamış olsa ya da insanlar o zamanı o zamanki koşullarla hikayeler üretmese ve bunlar okuyucu kitlelerine ulaşmasa, okunmasa tüm bu romanlar okunup yeni yazarlar yazmaya cesaret etmese bugünlerde o zamandan kalan parçalar olmadan yaşamak büyük eksiklik olurdu diye düşünüyorum.

Zira bunu direk birinci ağızdan o zamanda yaşamış görmüş kişinin kaleminden okumak daha da ilginç yapıyor bu işi.  Eğer o zamanlardan bu zamana kalan eserler olmasa yazarlık nasıl gelişir bu zamana kadar süregelirdi düşünmeden edemiyorum.



Böyle önemli eserleri şu aralar çıkaran ve  bazı klasikleri de basmaya devam edecek
Altın Bilek Yayınlarına teşekkür borçluyuz sanırım.
Hikâyemiz Victoria Dönemi sırasında
tanışan çiftçimizin aşkını o dönemin
özellikleriyle birlikte halkın şehrin yaşanmaz gidişatından şikayetçi yapısını fabrikası olan Bay Thornton'nın işçileri ile ilgili yaşadığı sıkıntılar kitabın baş gösteren özellikleri arasında.


Klasikler ile ilgili sorunum var demiştim ya onu kitapla da kanıtladım. Çok sıkıldım, okuyamadım, olmadı yani. Okuyupta sevenler beni taşlamasın ama durum bu.


Puanlama : 5 / 1


  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum