Kitap Yorumu : Seraphina | Rachel Hartman

By kitap sarayi - 03:53


Kitap Hakkında

Kitabın Özgün Adı : Seraphina
Yazarı : Rachel Hartman
Seri Adı : Seraphina
Seri Sıralaması : 1/ 2
Goodreads Puanı : 4. 03
Yayınevi : Aspendos
Tür : Fantastik


Yorum ( Spoilersız )


Şu an bu yorumu yazdığım için mutluyum ama bir yandan değilim de neden mi? Çünkü bu kitabı çok sevdim, okurken biliyordum bitirir bitirirmez ikinci kitaba hasret kalacağımı. O yüzden kitabın başında bilgiler vardır ya hani; genel yayın yönetmeni, editör,  çevirmen adı yazılır sonra daha aşağısında hangi ay hangi yıl basıldığı belirtilir basım tarihinde. Benim okurken ilk merak edip baktığım şey buydu. Acaba çıkalı çok olmuş mudur? Acaba serinin ikinci kitabı ne zaman çıkar? Goodreads'te küçük bir araştırma ile ikinci kitabın yurtdışında çıktığını öğrendim. Zaten kitabı bitirdiğimde öyle duygu yüklüydüm ki kitaba karşı alıp bağrıma basmadım değil :)) Şu yorumda kitabı ballandıra ballandıra anlatmaktan bir şey yapamayacağım onun için şimdiden özürlerimi kabul edin :D 


Hani bazı kitaplarınız olur ya o kadar seversiniz ki adını bile duysanız içiniz ısınır? Seraphina benim için o kategoride yerini aldı. En çok beğendiğim kitaplar arasına girdi. Ve biri bana ne okunmamı önerirsin dese gözüm kapalı bunu oku diyebilirim. Ve asıl şaşırtıcı olansa okuyanların bu kadar övdüğü bu kitabın çok az okuyucuya ulaşması bu yüzden serinin devam etmeme olasılığı var. İçim yanar içim kanarda isyaaaan 😂 Okuyanlarda bu haberi duyunca benim gibi üzülmüştür şüphesiz. Daha fazla okuyucunun yüreği kan ağlamasın diye bu serinin devam etmesi için arkadaşlarımıza, yakınlarımıza önerelim. 


İnsan bazen ( yanlış seçimler harici ) hangi kitabı seveceğini biliyor. Seraphina benim dikkatimi ilk başta çekmişti sanırım çünkü fuarda direk gidip almıştım hiç duraksamadan acaba alamasam mı demeden almıştım. Ve hiç pişman değilim ki buna. İyi ki almışım iyi ki okumuşum iyi ki burada da basılmış. Kitabı okurken o kadar çok yazarın hayal gücüyle yerleştirilen kelimeler var ki kitabımızda bir süre sonra çevirmene acımaya başlıyor insan. Çevirmenler de bir ara kendilerine acımış olacak ki benimle aynı karara varıp iki kişi yardımlaşa yapmışlar çeviriyi.

Spoiler


Kitaptaki gizem olayı güzeldi sanırım artık içerisinde gizem olan kitaplar bana daha bir güzel geliyor. Orma ile Seraphina'nın amca yeğen ilişkisi benzersizdi. Kings ile Seraphina'yı birlikte düşünemezdim ancak prensin onun duygularına karşılık vermesine çok sevindim. Sonra Seraphina'nın hayalindeki ucubeler bahçesi... Yazarın hayal gücü muhteşem gerçekten kimin aklına gelirdi ki böyle bir şey? En sevdiğim karakter Abdo oldu. Yarı Ejder olmasının bedelini dilsiz olarak ödemesi gerçekten yürek burkan cinsten.

Spoiler Bitti

Umarım şu yorumum kitabı okumayı düşünüp tüm vazgeçenlere ulaşır ve onlarda okurlar. Eğer onlarda okursa kim bilir belki seri devam eder?
Bunu gerçekten çok istiyorum. Her şey daha fazla kitap için! :)


Puanlama : 5 / 5

Okumayan çok şey kaybetti benden söylemesi 😊






  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum