Kitap Yorumu : Tersyüz | Amy Harmon

By kitap sarayi - 10:46


Kitap Hakkında

Kitabın Özgün Adı : Making Faces
Yazarı : Amy Harmon
Tür : Genç Edebiyatı / Günümüz Aşk
Yayınevi : Yabancı
Goodreads Puanı : 4. 44
Çevirmeni : Arzu Altınanıt


Kitabın Konusu



Ambrose Young okulun en çekici çocuğu ve kasabanın yıldız güreşçisiydi. Uzun boylu ve yapılı bir vücudu, omuzlarına değen saçları ve yakıcı gözleriyle aşk romanlarının kapaklarını süsleyebilecek kadar yakışıklıydı. Fern Taylor bunun farkındaydı ve Ambrose Young'a âşıktı. Belki de bu kadar yakışıklı olduğu için Fern asla onunla birlikte olabileceğini düşünmemişti. Ta ki her şey tersyüz olana ve Ambrose'un eski yakışıklılığından eser kalmayana kadar… Tersyüz, beş genç adamın küçük bir kasabadan kalkıp savaşa gidişinin ve içlerinden sadece birinin geri dönüşünün hikâyesi... Hayatı, benliği, güzelliği kaybetmenin hikayesi... Bir kızın, yıkılmış bir çocuğa ve yaralı bir savaşçının, sıradan bir kıza olan aşkının hikâyesi... Kalp kırıklığının üstesinden gelen bir arkadaşlığın ve bilinen kalıpların dışına çıkan bir kahramanın hikayesi... Tersyüz, hepimizin içinde biraz iyiliğin biraz da kötülüğün olduğunu keşfettiğimiz modern çağın Güzel ve Çirkin'i...(Tanıtım Bülteninden)


Yorum


Making Faces beni öldürdü desem benim için abartı olmaz. Bu ancak bana kitabın hissettirdikleriyle açıklayabilir. Onu da en kaba taslak haliyle şu şekilde anlatabilirim; bu kitap yüreğinize dokunacak. Bu kesinlikle duygu yüklü bir hikaye.

Tersyüz bitince yazara büyük bir sempati duyacaksınız. Öyle ki kendisi zaten şeker gibi biri. ( Tanıdığımdan değil tabii ki :P şans eseri öğreniverdim bunu ) Instagram'dan kitabın fotoğrafını paylaşınca her ne kadar fotoğrafın altında yazanları anlamasa da beni takip ettiği için küçük çaplı bir " sen nasıl tatlı bir yazarsın " vakası yaşadığımı itiraf ediyorum :) 



Tersyüz kesinlikle önerilmeyi, kulaktan kulağa nasıl da mükemmel bir roman olduğu söylentisini sonuna kadar hakkediyor. Genelde yorumlarımda nefret ettiğim ve sevdiğim kısımları yazarım ancak bu kitapta beni kendinden soğutacak en ufak bir şey bulamadığım bu aşamayı es geçiyorum. Yabancı Yayınları umarım bu kadar sevdiğim bir romanın yazarının tüm kitaplarıyla buluşturur bizi. En sevdiğim karakterin Bailey olduğunu da söylemeden geçemeyeceğim :)




Alıntılar

" Yine de elimde olsa başka bir yüz yapardım kendime. Belki o zaman Ambrose Young bana şöyle bir bakmak için bile fazla yakışıklı olmazdı. "

" Seni istemeyen birine ait olabilir misin? "

" Bir düdükten daha mı kolay beni öttürmek? "

" Şüphe duy yıldızların ateşten olduğundan,
Şüphe duy güneşin gökte salındığından,
Doğrudan şüphe duy, ola ki yalan,
Ama asla şüphe duyma aşkımdan. "

" Bence engel tanımaz gerçek bir aşkla
Sevmiş olanlar. Aşk demem aşka
Değişik durumlarda değişip duruyorsa,
Ya da meyil duyuyorsa bırakmaya ilk fırsatta
Aşk dediğin fırtınaya bakar ve titremez asla "


Puanlama : 5 / 5






  • Share:

BUNLAR DA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

0 yorum